søndag, juni 11, 2006

Hephep for Retromofonen

I den forgangne uge ville jeg være hjælpsom (og her må jeg indskyde en advarsel: VÆR ALDRIG HJÆLPSOM) og hjælpe vores boss, alias Borosahip, med sin Nokia Symbian telefon. Den var gået død og han ville gerne have kontakterne ud af den. Jeg har også en Nokia Symbian telefon så det var jo en snild sag at uploade hans mmc kortdata til min telefon. Men nixen bixen så let er livet ikke. Uploadningen tog komplet fusen fra min telefon, hvorefter den holdte op men at fungere. Jeg har nu prøvet en start i safemode - intet held, hardreset - intet held, start med og uden diverse kort - intet held, faktisk har jeg prøvet alt på nær en hammer – intet held.
Så nu ligner det nok mest at jeg må forbi et værksted og have den flashet, suk.

Nuvel, det er hvad der sker, og egentligt ganske trivielt, men nu kommer det interessante : i min abstinensprægede tilstand fandt jeg min gamle Nokia 2110, anno 1995, pre Symbian, pre kamera, pre mms, pre ir, pre Bluetooth, pre farveskærm, pre MP3 afspiller, pre spil, pre vibrator, prety much pre alting, frem fra fortidens gemmer.

Jeg var meget spændt på udfaldet af mit forsøg da den har ligget i en skuffe i over seks år. Nuvel, på med batteriet, lade lidt på det, bruge ca to timer på at huske sikkerhedskoden, men viola den fungerer. Og når jeg nu sidder med den kan jeg godt se hvorfor Nokia blev så store på den, det er virkeligt en no bullshit telefon.

100% mobifon - 0% pjank

GO RetroMofonen!!

Blog Network: