lørdag, december 09, 2006

Dagens undren

I dag kørte jeg forbi en invalid bilist, eller det vil sige først holdt jeg stille fordi bilisten foran mig kørte som en invalid og dernæst opdagede jeg at det nok var fordi han faktisk var invalid. Ja det stod der i hvert fald på det blå skilt i hans forrude. Men så var det jeg undrede mig. På skiltet er der en kørestol hvorunder der står invalid. Hvad sker der hvis vedkommende kører til England, vil en engelsk "metermaid" så fejlagtigt tro at kørestolsskiltet er ugyldigt, altså "invalid"? eller heder en invalid faktisk også invalid på engelsk (lidt pinligt men jeg ved det faktisk ikke)
En anden ting er om det i det hele taget skal forstås på et mere overordnet plan, at vi ikke mener at handicappede er gyldige mennesker. Garanteret hvis jeg kendte lidt mere til latin eller græsk så kunne jeg sikkert gennemskue hvorfra det stammer og præcist hvad det betyder, men lige nu syntes jeg det giver nogle forkerte billeder i mit hoved, sådan at sige at handikappede er ugyldige.

hmmm, nuvel, hermed et citat fra sangen "Asshole" af Dennis Leary:
>> Sometimes I park in handicapped spaces
While handicapped people make handicapped faces <<

Blog Network: