tirsdag, januar 08, 2008

Det perfekte motiv ! ?

Det der i sommers fik mig til at købe nyt kamera var egentligt ikke at jeg var utilfreds med Olympus'et, jeg var bare nået til et sted i mit (foto-)liv hvor jeg gerne ville lidt mere end hvad kameraet kunne klare. Eller det kunne det såmænd godt, det blev bare mere og mere besværligt.

En af de ting jeg altid har elsket er billeder hvor man så at sige rammer motivet (personen, næsehornet, græshoppen o.s.v) ind ved at sløre for og baggrund - altså ved at sænke dybdeskarpheden.

Dagens billede er således et af mine første forsøg på dette. Som så er motivet her ikke så interessant, men hvad Hr. Nisse mangler i karisma gør han så mere end rigeligt op for i tålmodighed. En af de dyder som resten af familien mangler - at stå stille foran far i en time mens han leger med kamera burde da være enhver 2-5 årigs største drøm..... Godt vi har Hr. Nisse.

Nuvel, må jeg introducere Hr Nisse:


NB: Hvad angår Hr Nisse er han ikke en hvilken som helst nisse, men den historie må vente til en anden god gang.

Blog Network: