søndag, februar 03, 2008

Nu med mere skrå

Som jeg tidligere har nævnt er en af mine store inspirationskilder i fotosammenhæng min kompis Carsten som jeg finder tager rigtig gode billeder. Men jeg kan se at selv om jeg i høj grad følger hans forbillede, går jeg ubevidst i højere grad efter den skæve vinkel, hvor han mestrer det harmoniske billede. I starten var det nok mest fordi det faktisk slet ikke er så let at holde kameraet vandret, men senere er det blevet mere per design.

Dagens billede er et af disse "skæve" billeder. Det er nok blevet en anelse mere skævt en tiltænkt. Men i bund og grund er det et af mine absolut yndlingsbilleder da jeg synes det:
  1. har fokus hvor det skal være
  2. har forgrund, mellemgrund og baggrund - altså dybde
  3. er ok i.f.t. lys og farver
  4. og absolut ikke mindst - det fortæller flere historier
Og hvad angår historierne i billedet, det er op til dig, beskueren at hitte ud af.



Åh ja, et lille trick til at holde et DSLR vandret: brug fokuseringspunkterne i søgeren i.f.t. horisonten (eller noget andet der er i vatter)

Etiketter:

3 Comments:

At 9:11 AM, Blogger Carsten said...

Absolut et dejligt billede :o) Fokus ligger lige hvor man kan ønske, lys og farver fine.
Beskæringen også fin, syntes dog den kastaniefarvede krukke stjæler fokus lidt.
Et forslag til næste gang kunne være en lille smugle ”fill flash” til at give et ”glimt” i øjnene. Ellers et bra billede der fortjener at komme op at hænge.

 
At 9:03 AM, Blogger Fladmas said...

Ja nu er jeg jo som udgangspunkt stor modstander af flash, men argumentet med et glimt i øjet - det er godt set. Det må jeg prøve (når jeg engang har fået snoldet mig sammen til at købe en flash altså)

 
At 10:02 AM, Blogger Carsten said...

Jeg tænkte man måske kunne bruge den indbygget flash da det er ganske lidt lys der skal til, men måske er det ikke muligt at skrue ned for den?

 

Send en kommentar

<< Home

Blog Network: