søndag, juni 22, 2008

avanceret sudoku...

... med indsats.

I torsdags tænkte jeg: "hei, der er kommet en firmware upgrade til vores wifi access point - den installerer jeg da lige"
Allerede der burde jeg have hørt de alarmklokker der ringede i mit baghoved. Klokken var lidt over 10, altså som 22 og der skal man aldrig tænke tanker der indeholder "lige" og "firmware" i samme tanke. Men det var faktisk ligetil at uploade den nye firmware. Det gik nemt og hurtigt og AP'en lukkede sig sammen som en østers, ganske uden for kontakt på nogen måde. Vel at mærke en østers til 45o danske penge. DOH - DOOOOOOOOOOHHHHHHHH DOH DOH
Nu med kabel i maskinen og lidt googlen kunne jeg så også hurtigt se at netop denne nye firmware var meget lidt kompatibel med vores AP - trods det at fabrikanten påstår det modsatte.
Tre timer senere, kortslutning af ben 15 og 16 på flashchippen inden i AP'en, lidt oldtudsegammelt commandline uploading og jeg var tilbage hvor jeg startede; en fungerende AP med gammel men meget stabil firmware.

Så nu her i bagklogskabens ulideligt klare lys har jeg lige udvidet mit interne regelsæt:
1) tænk ALDRIG "lige" klokken lidt i "nu kunne jeg ski godt snart bruge lidt søvn"
2) før firmware upgrades goolge: [appatatets navn], "firmware" og "failure"

Nå ja, og hvis der skulle være nogen der er har en Linksys WAP54G access point som er død efter en firmware upgradering så se her

1 Comments:

At 9:12 AM, Blogger Carsten said...

Ha Ha Ha...... Åhhhhhhh hvor kan jeg bare ikke lade være med at trække på smilebåndet når jeg høre om den slags, det er jo en klassiker (og ja jeg har selv været der). Men bestemt dejligt det endte godt, ellers var der 450kr i lærepenge.

 

Send en kommentar

<< Home

Blog Network: